Υπερβολική εφίδρωση

Μπορεί να μας απασχολεί η εφίδρωση, αλλά πρόκειται για μια φυσιολογική λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού, η οποία είναι καλή για την υγεία. Όταν, φυσικά δεν είναι υπερβολική.

πλήρες κείμενο απόκρυψη κειμένου

Κοινή εφίδρωση vs υπερβολικής εφίδρωσης

Ο ιδρώτας που είναι αρχικά άοσμος, αποτελείται από 99% νερό και 1% άλατα και αποβάλλεται μέσω των εκκρινών ιδρωτοποιών αδένων. Έτσι, το σώμα ψύχεται κατά την παραμονή του σε θερμό περιβάλλον ή κατά τη διάρκεια σωματικής δραστηριότητας. Ιδρώτας μπορεί επίσης να εμφανιστεί σε καταστάσεις που προκαλούν άγχος. Σ΄ αυτή την περίπτωση μιλάμε για την λεγόμενη συναισθηματική εφίδρωση, κατά την οποία ενεργοποιούνται οι αποκρινείς ιδρωτοποιοί αδένες.

Ωστόσο, μπορεί μερικές φορές να εμφανιστεί έντονη εφίδρωση ακόμα και όταν βρίσκεστε σε φυσιολογική κατάσταση, σε ιδανική θερμοκρασία, χωρίς εξωτερική αιτία. Σ΄ αυτή την περίπτωση πρόκειται για την υπερβολική εφίδρωση, ή υπεριδρωσία.

πλήρες κείμενο απόκρυψη κειμένου

Αιτίες υπερβολικής εφίδρωσης

Ως κύρια αιτία της υπερβολικής εφίδρωσης μπορεί να θεωρηθεί η αυξημένη δραστηριότητα των εκκρινών ιδρωτοποιών αδένων. Υπάρχουν δύο τύποι υπεριδρωσίας - πρωτογενής (εστιακή) και δευτερογενής:

  • Η πρωτογενής υπεριδρωσία είναι πολύ συχνά κληρονομική και τα πρώτα συμπτώματα εμφανίζονται ήδη στην εφηβεία. Σ΄ αυτή την περίπτωση, το μέρος του εγκεφάλου που ρυθμίζει την εφίδρωση στέλνει σήμα στους εκκρινείς αδένες, παρόλο που δεν υπάρχει κανένας λόγος. Και τότε αρχίζετε να ιδρώνετε.
  • Αντίθετα, οι αιτίες της δευτερογενούς υπεριδρωσίας μπορεί να είναι διάφορες. Προκαλείται από διάφορες καταστάσεις και παράγοντες κατά τη διάρκεια της ζωής: εγκυμοσύνη, εμμηνόπαυση, καρδιακές ή άλλες παθήσεις, παχυσαρκία, χρήση ναρκωτικών ουσιών ή φαρμάκων.

πλήρες κείμενο απόκρυψη κειμένου

Πώς να αποφύγετε την υπερβολική εφίδρωση

Σας απασχολεί η υπερβολική εφίδρωση στα πόδια ή τις μασχάλες; Δοκιμάστε να αλλάξετε μερικά πράγματα στη ζωή σας. Ακόμη και μια μικρή αλλαγή μπορεί να έχει απροσδόκητα αποτελέσματα. Τρόποι αντιμετώπισης της υπερβολικής εφίδρωσης:

  • Μειώστε τα πικάντικα φαγητά, τον καφέ και το αλκοόλ.
  • Να φοράτε ρούχα από φυσικά υλικά, όπως το βαμβάκι ή το λινό.
  • Θυμηθείτε να πίνετε αρκετά υγρά χωρίς ζάχαρη.
  • Το πρωινό ντους μπορεί επίσης να βοηθήσει.
  • Αποφύγετε την έκθεση στο άμεσο ηλιακό φως.
  • Δοκιμάστε ένα υψηλής ποιότητας αντιιδρωτικό κατά της υπερβολικής εφίδρωσης, το οποίο εμποδίζει το σχηματισμό ιδρώτα.

πλήρες κείμενο απόκρυψη κειμένου

Αντιιδρωτικό κατά της υπερβολικής εφίδρωσης

Ένα αντιιδρωτικό κατά της υπερβολικής εφίδρωσης στις μασχάλες αποτελεί μια καλή λύση αν θέλετε να περιορίσετε τον σχηματισμό του ιδρώτα. Περιέχει δραστικές ουσίες που επιδρούν στους εκκρινείς και αποκρινείς αδένες και περιορίζουν τη δραστηριότητά τους. Μπορείτε επίσης να βρείτε αποτελεσματικά αντιιδρωτικά που διαρκούν αρκετές ημέρες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να κάνετε ντους κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αλλά ότι ο αποτελεσματικός περιορισμός της λειτουργίας των ιδρωτοποιών αδένων διαρκεί περισσότερο.

πλήρες κείμενο απόκρυψη κειμένου

Αποσμητικό κατά της υπερβολικής εφίδρωσης;

Σε αντίθεση με το αντιιδρωτικό, το αποσμητικό δεν περιορίζει τον σχηματισμό του ιδρώτα. Ωστόσο αποτρέπει την αντίδραση του ιδρώτα με τα βακτήρια στο δέρμα, συνήθως κάτω από τη μασχάλη, όπου μπορεί να προκληθεί δυσάρεστη οσμή. Επομένως δεν περιορίζει το σχηματισμό ιδρώτα και αποτελεί ένα καλό συμπλήρωμα του αντιιδρωτικού.

πλήρες κείμενο απόκρυψη κειμένου

Θεραπεία της υπερβολικής εφίδρωσης ή Όταν το αντιιδρωτικό δεν είναι αρκετό

Δεν έχετε αποτελέσματα με καμία από τις συνήθεις μεθόδους κατά της εφίδρωσης; Ίσως χρειάζεστε επαγγελματική ιατρική βοήθεια. Οι πιο γνωστοί τρόποι περιορισμού της λειτουργίας των ιδρωτοποιών αδένων είναι η χρήση βοτουλοτοξίνης Α, η ιοντοφόρηση (ηλεκτροθεραπεία) ή τα αντιχολινεργικά φάρμακα. Για την εφαρμογή οποιασδήποτε μεθόδου πρέπει πάντα να συμβουλευτείτε τον ιατρό σας.

πλήρες κείμενο απόκρυψη κειμένου

Άνοιγμα φίλτρου Κλείσιμο φίλτρου

Εύρος τιμών

έως

Κατηγορία

Επωνυμία